Монтесори форми метални шаблони с основи

239,00 лв.
цената за доставка не е включена
Продуктов код - SKU JZP0097_L008

Описание

Инструментът съдържа: 2 комплекта сини фигури с дръжка и рамки: кръг, елипса, квадрат, правоъгълник, триъгълник, трапец, петоъгълник, триъгълник с извити страни, яйце и четирилистна детелина.

Общо 10 метални форми.

Необходими са ни още: хартии, нарязани на размер 14 х 14 см, качествени пастели, или обикновен молив, тава за прехвърляне на избрания материал на масата.

Това помощно средство е предназначено за деца от 4-годишна възраст. Основната цел е детето да се научи да държи и да използва правилно молива. Помагалото подготвя детето за писане, развива и въображението му. Металните форми закачливо ще заменят купчина „тетрадки“ за деца в предучилищна възраст. Ако този инструмент им бъде представен навреме, децата ще го харесат и не могат да се задоволят с безкраен брой варианти и ръката им ще е достатъчно готова за писане.

Метод

Помолете детето за помощ: „Искате ли да се научите да рисувате и оцветявате фигури?“ Питаме детето коя форма му харесва. Детето поставя формата и рамката си върху поднос. След това избира два пастели (различни цветове) и поставя хартията върху тавата. Поставяме рамката върху хартията, така че да не се припокрива никъде. Проверяваме внимателно, за да може детето да забележи, че проверяваме. Бавно хващаме пастел, за да може детето да види правилния захват. Начертаваме фигурата в рамката с първия пастел, държим рамката с лявата ръка (за лявата с дясната). Рисуваме в посоката, в която пишем. Поставяме рамката обратно върху тавата. Взимаме металната форма и я поставяме върху хартията точно върху начертаната форма от рамката.

Нека вземем втори пастел и нарисуваме формата. С другата ръка държим формата. Правим оцветяването, като рисуваме линии една до друга. Опитваме се да рисуваме наведнъж. Уверяваме се, че започваме от ръба на формата. Рисуваме малко парче и питаме детето дали ще продължи сега. Забележка Единственото, върху което се фокусираме, е детето да начертае една линия до другата, за да не драска. Следим и за правилното държане на молива. Някои деца правят наистина дълги линии, други, от друга страна, правят къси линии в средата на хартията. Ако едно дете е ангажирано/потопено в работата си, ние няма да му пречим. Но при следващата демонстрация (напр. на следващия ден), преди детето да се потопи в работа, можем да дойдем при детето и да му покажем как го правим.

Проверка за коректност

Правилно захващане на молив - проверено от родител/учител.  Специфичен речник кръг, елипса, квадрат, правоъгълник, триъгълник, трапец, петоъгълник, триъгълник с извити страни, яйце, четирилистна детелина

Друга дейност

Завъртете фигурата на 90 ° или 180 ° и нарисувайте със същия пастел. Децата могат да оцветят получената шарка по желание – могат да оцветят всяка част с различен цвят. Освен всичко друго, децата научават по този начин какво е симетрията. Можем да предупредим децата за този факт. Ако преведем изображението по една ос, половинките ще имат същите шарки.

  • Създаване на модели с помощта на множество форми - комбинации.
  • Използване на цветни хартии – рисуваме например върху черна хартия с бял пастел.
  • Можем да предупредим децата, че върху дрехите (напр. пуловери) се появяват различни шарки. Можем да търсим различни модели с децата в списания за живота, в книги за архитектура, култури и паметници и т. н. Търсене на шарки в природата – рибени люспи, царевица на кочан и т.н.
  • Взимаме хартия със същата височина като рамката, но по-широка. Поставяме рамка от една от фигурите върху нея и след това я рисуваме на хартия на равни интервали (чрез плъзгане). Впоследствие можем да създадем повтарящи се модели, създадени с помощта на множество форми.

Подробности

SKU
JZP0097_L008